BIC begon eenvoudig: met een visie en een pen.
Het doel was om een product te creëren dat inspeelde op een fundamentele behoefte: een soepele, moeiteloze schrijftool. Maar het resultaat was zoveel meer: BIC democratiseerde de kunst van het schrijven en gaf iedereen de mogelijkheid tot creatieve expressie.
Vandaag is onze ambitie om een gevoel van gemak en genot te creëren, in de miljoenen momenten wereldwijd. Het is deze passie die onze teamleden elke dag drijft. We herinterpreteren dagelijkse benodigdheden en ontwerpen items die deel uitmaken van ieders hart en huis.
Geloven in een positieve impact hebben op de wereld door duurzame oplossingen te bieden die de planeet respecteren, door middel van:
In meer dan 75 jaar groeide BIC uit tot het iconische merk dat we vandaag de dag zijn.
Marcel Bich en Édouard Buffard richten een bedrijf op dat schrijfinstrumenten produceert.
Marcel Bich verbetert het balpenontwerp van László Biró en lanceert zijn eigen pen onder het merk BIC®.
BIC vestigt zich in België.
Société BIC wordt opgericht.
BIC betreedt de markten in Italië, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje.
BIC lanceert de BIC® M10® intrekbare pen.
BIC vestigt zich in Ierland, Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika.
BIC betreedt de Noord-Amerikaanse markt.
BIC betreedt de Scandinavische markt.
BIC ontwikkelt zich in Afrika en het Midden-Oosten en verkoopt producten via lokale distributeurs.
Raymond Savignac creëert het iconische BIC Boy-logo.
BIC betreedt de Japanse markt.
BIC creëert BIC Graphic en biedt andere merken een selectie producten aan die als reclamemateriaal kunnen worden gebruikt.
BIC lanceert de BIC® 4-Colour™ pen.
BIC wordt genoteerd aan de Parijse effectenbeurs.
BIC lanceert de eerste BIC® full-size zakaansteker met een verstelbare vlam. BIC begint met de productie en distributie van producten op de Mexicaanse markt.
BIC is het eerste merk dat een eendelig scheermes lanceert.
BIC neemt Conté® over, een beroemd Frans merk van 200 jaar oud voor teken- en kleurproducten.
Na de overname van Tabur Marine begint BIC met de productie en verkoop van watersportproducten onder het merk BIC Sport.
Om het assortiment kantoorbenodigdheden uit te breiden, neemt BIC Wite-Out® over, een bekend Amerikaans merk correctieproducten.
BIC lanceert BIC. Evolution®, een grafiet- en kleurpotlood gemaakt van gerecycleerde materialen. Bruno Bich wordt voorzitter en CEO.
BIC opent BIC Polska, gevolgd in 1996 door BIC Rusland en verdere uitbreiding in Oost-Europa.
BIC neemt het merk Tipp-Ex® over, het toonaangevende Europese merk correctieproducten.
De BIC® Cristal® pen wordt opgenomen in de permanente collectie van het Museum of Modern Art in New York.
BIC lanceert een reeks multifunctionele aanstekers. BIC lanceert zijn programma voor duurzame ontwikkeling.
BIC neemt Stypen® over en betreedt de markt voor schoolvulpennen.
De BIC® Cristal® pen, de full-size zakaansteker en de Classic Original en Classic Sensitive scheermessen worden opgenomen in de permanente collectie van het Musee National d’Art Moderne/Centre de création industrielle-Centre Georges Pompidou Paris.
BIC betreedt de Indiase markt voor kantoorbenodigdheden door een belang van 40% te verwerven in Cello, het nummer één merk schrijfwaren in India.
BIC gaat partnerschap aan met TerraCycle in Europa, een pionier in het inzamelen en hergebruiken van niet-recycleerbaar afval.
BIC richt een dochteronderneming op in Dubai om de activiteiten in het Midden-Oosten te beheren en directe communicatie met klanten en consumenten mogelijk te maken.
BIC opent een lichterfaciliteit in China, waarmee het bedrijf beter gepositioneerd is om de snelgroeiende Aziatische markt voor lichtere producten te bedienen.
BIC rondt de overname van Cello in India af.
BIC betreedt de markt voor tijdelijke tatoeages met de lancering van BodyMark® By BIC® tijdelijke tatoeagemarkers in Noord-Amerika.
BIC breidt zijn aanbod van scheerapparaten uit met BIC® Made For YOU®, een Noord-Amerikaans assortiment uniseks scheerapparaten, scheerschuim, gezichtslotion en bodylotion.
BIC breidt zijn unisex verzorgingsproductportfolio uit in de VS, met scheermessen, scheerschuim, gezichtslotion en bodylotion.
BIC lanceert BodyMark By BIC op de Europese markt.
BIC lanceert de BIC Kids kleurlijn met kleurpotloden, kleurpotloden en stiften in de Verenigde Staten.
BIC lanceert de EZ Reach aansteker in de Verenigde Staten - met een verlengde staaf is deze perfect voor alle verlichtingsgelegenheden.
BIC neemt Djeep over en versterkt daarmee zijn leiderschap in merkzakaanstekers.
BIC neemt Rocketbook over en betreedt de digitale schrijfruimte.
BIC neemt Inkbox over, een merk van semi-permanente tatoeages en versterkt daarmee zijn leiderschap in de branche voor het maken van huidkunst (Do-It-Yourself Skin Creative).